S falešnou identitou existující osoby na sociální síti, využil svou lstí a klamem doposud neznámy podvodník důvěřivosti poškozené, kterou okradl o více jak 20tisíc korun.
Poškozená 27letá žena uvěřila, že komunikuje se svou kamarádkou, která jí požádala o přístupové kódy expresní služby PayU. Na základě získaných údajů podvodník založil účet u banky na jméno poškozené, z kterého následně vyčerpal více jak 20tisíc.
Poškozenými jsou v tomto případě dvě ženy, jedna, u které podvodník zneužil osobní údaje zveřejněné na sociální síti a druhá kterou uvedl v omyl a následně podvodem získal její peníze.
Podobných případů zneužití osobních údajů a následných podvodů založených na slepé důvěře lidí vyšetřují novojičínští policisté několik desítek. Poškození svou vlastní naivitou důvěřují slepě a tupě lidem ve virtuálním světě. Následně zjišťují, že jsou podvedeni a okradeni. Případy jsou různé od falešných výzev k provedení plateb, vidinou výher, požádání osoby „známé“ o finanční částku, „omylem“ zaslaných pin kódů na mobilní telefony, falešných identit, či „nabourání se“ do profilů na sociálních sítích.
Podvody těmto pachatelům vycházejí z jednoho prostého důvodu a to proto, že lidé bezmezně důvěřují.