Již několik hodin se kriminalisté zabývají případem, ve kterém figuruje „příbuzný“ na telefonu a senior. I když neustále seniory varujeme, apelujeme na jejich obezřetnost, znovu se jednomu zatím neznámému podařilo získat stovky tisíc korun.
Jelikož modus operandi podvodníků je sofistikovanější, poslední případ zveřejňujeme a zároveň opět seniory varujeme….buďte obezřetní, telefonické žádosti o peníze si zpětně ověřte.
Příjemný, slušný, předvědčivý….
Náš skutek začal v úterý odpoledne v jednom bohumínském bytě telefonátem na pevnou linku 67letého pána. Neznámý volající byl dokonce dotčený, že pán ho hned nepoznal. Jakmile pán vyslovil konkrétní jméno svého příbuzného, volající mu hned vysvětlit, že je nachlazený. Byl příjemný a slušný, ale v „nesnázích“.
Neznámý po seniorovi žádal peněžní půjčku. Hovořil, že je u notáře a že zbývá před podpisem smlouvy zaplatit poslední splátku. Samozřejmě neznámý nezapomněl zdůraznit, že on sám přišel o peníze. Nezapomněl slíbit, že vše hned následující den vrátí a transakce musí být vyřízena co nejrychleji. Po muži žádal 270 tisíc korun. Vzápětí bez problémů zareagoval i na skutečnost, že senior hotovost v takové výši doma nemá. Staršímu pánovi několika dalšími telefonáty poskytl rady, jakým způsobem urychlit výběr v bance.
Asi o dvě hodiny později senior měl peníze přípraveny. Neznámý znovu zavolal a muži sdělil, že peníze si převezme jiný „notář“, který se náhodou zdržuje ve městě. A pak už došlo jenom k předání hotovosti. Na věrohodnosti měl přispět ještě další telefonát
neznámého, ten byl už naléhavý. Neznámý volající slíbil, že ještě večer přijede s podepsaným dokumentem o zapůjčce.
V dohodnutý čas nikdo nepřicházel. Starší pán se rozhodl, že zavolá příbuznému a vše si ověří. Jakmile se pravý příbuzný do telefonu představil, seniorovi došlo, že se stal obětí podvodníka.