Naše krajské ředitelsví ukončuje v tomto období v souladu s celkovým záměrem Policie ČR realizaci dvou projektů. Jedná se o projekt Integrované operační středisko – Krajské ředitelství policie Moravskoslezského kraje, registrační číslo CZ.1.06/3.4.00/11.07565 a projekt Lokalizační a záznamová zařízení – Krajské ředitelství policie Moravskoslezského kraje, registrační číslo CZ.1.06/3.4.00/12.07954.
Náměstek ředitele krajského ředitelství pro ekonomiku plk. Ing. Tomáš Rychtar k věci z hlediska financí konstatuje: „Každý z projektů bude samostatně spolufinancován z prostředků (strukturálních fondů) Evropské unie, konkrétně z Integrovaného operačního programu (Evropský fond pro regionální rozvoj). V rámci implementace uvedeného operačního programu bude spolufinancovat Evropská unie až 85 % celkových způsobilých nákladů obou projektů, zbývající část bude financována z rozpočtu Krajského ředitelství policie Moravskoslezského kraje.“
Plk. Rychtar k projektům doplňuje: „Oba projekty byly připravovány v souladu s celkovým záměrem Policie ČR. Projekt Integrované operační středisko se týká zvýšení efektivity operačního řízení policie jako jedné ze složek integrovaného záchranného systému při řešení mimořádných událostí na celém území České republiky a projekt Lokalizační a záznamová zařízení se týká zvýšení akceschopnosti policie v totožné oblasti (totožné situaci).“
Projekt Integrované operační středisko trval od listopadu roku 2010 do listopadu letošního roku. V rámci projektu došlo k pořízení nové technologie pro operační řízení. Vzhledem k tomu, že základ integrovaného operačního střediska Krajského ředitelství policie Moravskoslezského kraje byl vytvořen již v roce 2010 v rámci výstavby Integrovaného bezpečnostního centra Moravskoslezského kraje Ostrava, bylo nyní integrované operační středisko krajského ředitelství pouze dovybaveno na úroveň jednotného standardu u operačních středisek Policie ČR. Dovybavení bylo směrováno do tří oblastí: telefonie (dovybavení samostatnou IP telefonní ústřednou), integrace radiokomunikačního provozu do informačního systému pro operační řízení (nové servery) a zálohování napájení provozovaných technologií (pořízení záložních zdrojů).
U projektu Lokalizační a záznamová zařízení, který trval od srpna roku 2011 do listopadu letošního roku, se jednalo o pořízení 231 kompletů lokalizačních a záznamových zařízení určených do služebních vozidel Policie ČR, která jsou provozována v rámci územního obvodu Krajského ředitelství policie Moravskoslezského kraje. Komplety obsahují kromě jiného vozidlovou radiostanici, PC jednotku, GPS přijímač a video server, na který jsou připojeny dvě kamery (zadní a přední). Vlastní zabudování kompletů do vozidel probíhalo od letošního května. Byla tak vytvořena fungující síť speciálně vybavených služebních vozidel krajského ředitelství, která disponují moderním lokalizačním a záznamovým zařízením umožňující efektivní akceschopnost a koordinaci, zaznamenání průběhu řešení situace a současně přímý vstup do vzdálených centrálních policejních databází.
Závěrem shrnutí nejvýznamnějších přínosů obou projektů. „Jedná se o zefektivnění formy vyslání hlídky Policie ČR na místo mimořádné události, zefektivnění lokalizace policejní hlídky a současně zkrácení doby dojezdu na místo mimořádné události,“ konstatuje plk. Rychtar. Doplňuje, že přínosem je rovněž možnost zhodnocení dané situace ze získaného záznamu a přijetí opatření, dále pak možnost využití záznamů k prevenci a přípravě na mimořádnou událost a v neposlední řadě zefektivnění procesu získávání a ověřování informací.
Všechny další, podrobnější informace k projektům jsou uvedeny níže, včetně detailnějšího shrnutí nejvýznamnějších přínosů (v samotném závěru po popisech obou projektů).