V pátek 24. listopadu 2017 v 11:22 hodin zazvonil na operačním středisku Plzeňského kraje telefon tísňové linky 112 a jediné, co se z něj ozvalo, bylo „Akátová a číslo popisné“. Následovalo hrobové ticho.
Z mapy, která znázornila pouze oblast volání, operátoři tísňové linky usoudili, že by se mělo jednat o ulici ve Štěnovicích. Co se na místě děje, ale nevěděli.
Plzeňská tísňová linka 112 zachránila po telefonu život českému řidiči kamionu
Předali tyto neúplné informace jak Zdravotnické záchranné službě, tak Policii ČR, a zároveň na místo události vyslali jednotky HZS Plzeň Slovany a místního SDH.
Hasiči v rodinném domě nalezli ženu v kolapsovém stavu vinou ztráty velkého množství krve. Poskytli jí první pomoc na základě pokynů od tísňové linky 155 včetně zaškrcení rány na noze a pečovali o ni, dokud se na místo události nedostavila ZZS. Záchranáři si paní převzali do své péče a odvezli ji do nemocnice.
Operátoři tísňových linek odbavili během orkánu přes 30 tisíc volání
U tohoto případu se potvrdilo pravidlo, že nejdůležitější informace, která musí zaznít jako první, je oznámení místa události. Další podrobnosti o tom, co se na místě děje, jsou sice také podstatné, ale druhořadé. Pokud záchranné složky vědí, kam mají dojet, jsou schopné si poradit s jakoukoliv situací. Problém by nastal, kdyby operátoři tísňové linky věděli, že na druhém konci telefonu někdo bojuje o život, ale nevěděli přesně kde.
Zároveň se ukázalo i to, že všechna operační střediska jednotlivých tísňových linek jsou sehraný tým bojující za jediné – za život našich občanů.