Práce strážníků v ulicích metropole patří mezi ty náročné. Denně řeší nejen banální přestupky a dohadují se s veřejností, která je velmi kritická a stále agresivnější, ale mnohdy jsou to právě oni, kteří jako první poskytují pomoc a zachraňují životy.
Jejich stejně důležití kolegové, kteří jsou před očima veřejnosti skryti, pracují na operačních střediscích. Řeší oznámení občanů na linku tísňového volání, sledují kamery a mnohokrát také rozmluvili lidem, kteří se rozhodli spáchat sebevraždu, jejich úmysl.
Chlapec zneužíval tísňovou linku, jako omluvu pak donesl strážníkům lízátka
Operátoři centrálního operačního střediska v průměru za 24 hodinovou službu odbaví 850 telefonních hovorů. Mezi vytížené časy, kdy se veřejnost obrací na linku pražských strážníků, patří ranní a odpolední hodiny, a to především v souvislosti s parkováním, kdy lidé přijíždějí do práce a poté domů. V létě je náročný časový úsek od 22:00 hodiny večer do 2:00 hodiny ráno, kdy přichází nejvíce stížností na rušení nočního klidu. O víkendu to bývá až 120 hovorů za noční směnu.
Opilý muž opakovaně zneužíval tísňovou linku, nejprve hlásil napadení, poté operačnímu nadával
Zajímavostí je, že při úplňku volá nejvíce občanů o půlnoci. Náročné bývají také dny, kdy se najde někde opuštěné zvířátko, uvězněná labuť a podobně. Během 15 až 20 minut operátoři odbaví až 50 hovorů. Ideální profil operátora tísňové linky je klidný, vyrovnaný, pohotový a komunikativní jedinec, který se dobře rozhoduje ve stresové situaci a je psychicky odolný. To mimo jiné dokazuje i záznam z tísňové linky 156, kdy se žena ptá, zda může po desáté hodině večer splachovat toaletu.