Denně strážníci městské policie v Praze přijmou kolem jednoho tisíce oznámení na linku tísňového volání. Všechna tato oznámení musí strážníci podle zákona prověřit. Pro osoby s poruchou sluchu má pražská městská policie zřízené speciální telefonní číslo, na které lze poslat SMS zprávu, která se okamžitě prověří stejně jako volání na linku 156.
Většina oznámení na linku 156 se týká dopravy, jako je špatné parkování, žádosti o odtah vozidla nebo také dotazy, na jaké odtahové parkoviště bylo přestupci vozidlo odtaženo. Dále se volání ve velké míře týkají rušení nočního klidu, narušování veřejného pořádku, drobných rvaček a výtržností, ale také žádostí o pomoc se starými lidmi. V několika případech se také operátorům na lince tísňového volání podařilo rozmluvit volajícímu spáchání sebevraždy.
V zimních měsících se potom oznámení často týkají lidí bez domova. Například svým zápachem obtěžují cestující v prostředcích městské hromadné dopravy nebo přespávají ve sklepních kójích bytových domů. Samostatnou kapitolu pak tvoří oznámení týkající se zvířat. V případě, že se kdekoliv v metropoli objeví například zraněná labuť, během první půl hodiny zaznamenají operátoři až 50 volání týkajících se této události.
Matka poslala svého syna koupit kapra, ten se však opil tak, že skončil na záchytce
Vedle běžných oznámení se strážníci pravidelně setkávají s nestandardními oznámeními. Například od opilých, psychicky narušených nebo jen rozrušených osob. Jako v případě ženy, která den před Štědrým dnem volala, že se jí v domě ztratilo morčátko, ona neví, kde je, a ať s tím městská policie přijede něco udělat.
Aby městská policie či jiné sloľky Integrovaného záchranného systému mohly účinně pomoci občanům i v těch nejvypjatějších situacích, je zapotřebí, aby oznámení na linku tísňového volání splňovala určitá pravidla. Protože jde často o minuty, je vždy nutné, aby volající prioritně určil místo, kde se nachází – vedle názvu ulice uvedl co nejpřesnější popis místa a okolí. Například je vhodné orientovat se podle sloupů veřejného osvětlení. Každý takový sloup je opatřen unikátním číslem, podle kterého se operátoři rychle zorientují. Dále je zapotřebí co nejpřesněji popsat celou událost. Mnohdy totiž nestačí vyslat na místo jen jednu hlídku strážníků, ale také třeba zdravotní záchrannou službu a podobně.