První nehoda se stala na 12. km dálnice D2 před zůžením ve směru na Brno, při nehodě byl těžce zraněn jeden z řidičů.
Po nehodě se začaly tvořit dlouhé kolony. Policisté dálnici ve směru na Brno uzavřeli a dopravu odkláněli sjezdem u Hustopečí. Objízdná trasa nebyla schopna pojmout takový nápor a tak se i kolony na D2 dále prodlužovaly.
Před polednem došlo na konci kolony, na 31,5 km D2 k další hromadné nehodě šesti kamionů. Zde byla doprava svedena do jednoho jízdního pruhu a nehoda se objížděla přes odpočívadlo. Jako nejpravděpodobnější příčina obou nehod se jeví nedobrždění do kolony stojících nebo pomalujedoucích vozidel.
O půl třetí odpoledne se podařilo odklidit nehodu z 12. km D2 a kolony na dálnici se postupně rozjely.
Tisková zpráva ZZS JMK:
V úterý dopoledne do sebe nedaleko Blučiny na dálnici D2 narazily dva kamiony. V tu chvíli právě v protisměru projížděli policejní instruktoři, kteří směřovali na výcvik.
„Okamžitě jsme zastavili a udělali bezpečnostní opatření v rámci provozu. Vylezli jsme po žebříku k zaklíněnému řidiči a provedli základní kontrolu jeho stavu. Zavolali jsme na linku 155 přes Aplikaci Záchranka a dál jsme fungovali v součinnosti s ostatními složkami IZS,“ popisuje událost Martin Zádrapa z Krajského ředitelství policie Jihomoravského kraje.
Na místo naši operátoři vyslali vrtulník a inspektora provozu. Mladý muž byl v kabině zaklíněný, hasiči jej vyprošťovali skoro hodinu. Pacient byl při vědomí, naši zdravotníci po celou dobu kontrolovali jeho životní funkce. Po vyproštění jsme mladého muže zaléčili a zafixovali do vakuové matrace. S poraněními středně těžkého charakteru jsme jej letecky transportovali do Traumacentra Fakultní nemocnice v Brně – Bohunicích.
„Součinnost všech složek byla klíčová, tohle fungovalo, jak mělo. Ale měl bych velkou prosbu. Někteří řidiči, kteří jeli v protisměru, zastavovali a natáčeli si nás. Způsobovalo to kolizní situace, bylo to opravdu nebezpečné. Chtěl bych požádat o větší ohleduplnost, nebyl to jednoduchý zákrok, potřebovali jsme se soustředit na pomoc pacientovi a ne na to, abychom zabránili dalším případným zraněním,“ říká inspektor provozu Lukáš Dvořáček.