V pátek 9. srpna se na policisty v Zábřehu na Moravě obrátila 65letá žena, která se stala obětí „falešného bankéře“. Poškozenou telefonicky kontaktoval dosud neznámý pachatel vystupující jako pracovník České spořitelny. Pod legendou domluvené schůzky ohledně sjednání půjčky poškozenou přesvědčil, že muselo dojít k napadení jejího účtu. Pod příslibem záchrany finančních prostředků ji přiměl k přeposlání peněz ze svého účtu na jiný bankovní účet. Žena tak ze svého účtu zaslala na cizí účet téměř 74 tisíc korun.
Policisté ve věci zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvod. V případě dopadení, prokázání viny a odsouzení hrozí pachateli v krajním případě až dva roky za mřížemi.
Internetoví podvodníci vystavují oběti časovému presu a obavě, že přijdou o své peníze. Banka se svými klienty takovým způsobem nekomunikuje a nikdy po nich nepožaduje přeposílání či vkládání peněz na jiné účty.
V případě, že přijmete hovor od údajného bankovního pracovníka, který se Vás snaží přesvědčit o napadeném účtu, raději telefonát ukončete a ihned kontaktujte oficiální infolinku své banky nebo navštivte bankovní pobočku.