O 345 tisíc přišel během pouhé jedné hodiny v minulém týdnu sedmačtyřicetiletý muž ze Zlína při telefonátu s údajným bankéřem centrální banky. Ten muže oslovil při cestě ze zaměstnání a díky tomu, že byl velice důvěryhodný a působil naprosto profesionálním dojmem, přiměl muže, aby si do svého mobilního telefonu nainstaloval program umožňující vzdálený přístup, který mu měl pomoci zachránit jeho úspory před nebezpečím.
Podle slov údajného bankéře byl jeho účet napaden a bylo nutné peníze převést na jiné účty. Následující den měly být muži peníze opět vráceny.
Aby bylo tvrzení bankéře ještě důvěryhodnější, předal muži k telefonu imaginárního nadřízeného, který dosvědčil jeho slova. Muž tak za asistence svých rádců potvrdil ve svém mobilním bankovnictví celkem 9 transakcí a na 3 bankovní účty odeslal částky od 15 tisíc do 73 tisíc korun.
Poté domnělý bankéř muže upozornil, aby se do dalšího dne nepřihlašoval do svého internetového bankovnictví, nekontaktoval banku ani policii. Po skončení hovoru muži došlo, že se stal obětí podvodu a podal trestní oznámení.