Volá vám bankovní úředník a tvrdí, že váš účet je v ohrožení, a že máte okamžitě své peníze poslat jinam? Fiktivní bankovní úředník vystraší různými tvrzeními osobu, které volá, a přiměje jí peníze z účtu převést na bankovní účet, který označí jako bezpečný. Tvrdí přitom, že se jedná pouze o dočasné bezpečnostní opatření.
Nutno upozornit, že banka nikdy nevyžaduje po svých klientech takovéto jednání. Doporučujeme fyzicky navštívit svou banku a nejednat ukvapeně.
S tímto případem má zkušenost 46letý muž z Podbořanska, kterého telefonicky kontaktoval neznámý pachatel vydávající se za zaměstnance bankovního ústavu. Ten mu sdělil, že jeho bankovní účet a finance jsou v ohrožení, proto je nutné, aby se držel veškerých pokynů, které bude po telefonu dostávat. Poté jej začal podvodný bankéř instruovat, aby si navýšil úvěr a následně celý finanční obnos po částech zaslal na jiný bankovní účet, který mu podvodník určil.
Poškozený pokyny uposlechl, a tak téměř všechny své finance odeslal. Nezbývalo málo od kompletního vybílení účtu a dotyčný se vypočítavého bankéře zeptal, zda se nejedná o podvod. Z telefonu se ale ozvalo pouze ukončení hovoru. Jakmile 46letému podvedenému došlo, že stal obětí podvodu, při kterém přišel o téměř 400 tisíc korun, šel celou věc oznámit na PČR. Policisté se případem zabývají pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu a po neznámém pachateli pátrají.