V sobotu 28. června 2025, jednu minutu po půl sedmé hodině večerní, byl na tísňovou linku 112 nahlášen požár na skládce v České Lípě. Profesionálním i dobrovolným hasičům nejenom z České Lípy a Českolipska tak začala velice rušná noc.
Jako první k nahlášenému požáru vyjeli profesionální hasiči z centrální hasičské stanice Česká Lípa, kteří po příjezdu na místo průzkumem zjistili, že hoří autovraky. Plameny byly až patnáct metrů vysoké.
V 18:45 byl vyhlášen druhý stupeň požárního poplachu, o půl hodiny později již měli hasiči na lokalizaci požáru nasazených celkem deset vodních proudů, z toho byly dva monitory. Vzhledem k rozsahu požáru, který byl přibližně 80 až 100×100 metrů, byl pro koordinaci likvidačních prací zasahujících jednotek z rozhodnutí velitele zásahu zřízen štáb velitele zásahu.
Pro podporu velitele zásahu bylo na místo povoláno vozidlo s mobilním operačním střediskem.
Na nedalekém rybníku Dubice bylo zřízeno čerpací stanoviště pro dostatečné zásobování požářiště hasební látkou, v podvečer hasiči nasadili velkokapacitní čerpadlo Somati dislokované na českolipské stanici. To mimochodem využili před třemi lety při požáru v Národním parku České Švýcarsko. Deset minut před 20. hodinou večerní byl vyhlášen třetí stupeň požárního poplachu.
K hašení byl povolán také vrtulník Letecké služby Policie České republiky, který během necelé hodiny provedl celkem deset shozů, vodu nabíral z nedalekého rybníku Dubice. Po ukončení leteckého hašení byly nasazeny hasičské bezpilotní letouny – drony pro mapování požářiště ze vzduchu.
Ve večerních a nočních hodinách u požáru zasahovalo 17 jednotek požární ochrany z Libereckého kraje – tři profesionální a čtrnáct dobrovolných. V rámci mezikrajské výpomoci byly k události povolány také dvě jednotky ze Středočeského kraje – profesionální hasiči ze stanice Mladá Boleslav a profesionální hasiči HZS podniku Škoda Auto. Hasiči zasahovali v dýchací technice a při hašení využili také těžkou pěnu (4 proudy z celkových desíti).
Zasahujícím se požár podařilo lokalizovat ve 22:41. Na místě bylo v tu chvíli 19 kusů cisternových automobilových stříkaček a také další speciální technika. Následně hasiči prováděli dohašovací práce. Pomocí dvou drapáků byl rozebírán materiál zasažený požárem, který byl následně smáčen v zaplavovacím kontejneru. Kolem druhé hodiny ranní na místo dorazil odřad z Ústeckého kraje s pěti velkokapacitními CAS a dvacítkou hasičů.
Krátce po čtvrt na tři byl snížen stupeň požárního poplachu na druhý a proběhla částečná redukce nasazených sil a prostředků. Průběžně bylo zabezpečeno také potřebné střídání zasahujících hasičů vzhledem k tomu, že zásah u požáru trval přibližně 17 hodin. Přibližně v půl osmé ráno ukončili činnost na místě hasiči z HZS Ústeckého kraje. Postupně byly redukovány nasazené síly a prostředky, při dohašovacích pracích kolem půl jedenácté dopoledne už byly nasazeny jen dva proudy C a na místě bylo 6 jednotek požární ochrany.
V 11 hodin a 27 minut velitel zásahu nahlásil na operační středisko úplnou likvidaci požáru a místo zásahu protokolárně předal majiteli, který již na místě zajistil trvalý dohled. Hasiči provedli balení materiálu a kolem poledne se jednotky vracely na své základny.
Během zásahu se zranil jeden dobrovolný hasič. Příčina vzniku požáru i výše škody, kterou plameny způsobily, je v tuto chvíli předmětem vyšetřování. Do likvidace požáru autovraků se zapojilo celkem přes 130 hasičů.