Především naivitu lidí na sociálních sítí využívají podvodníci, kteří se ve velkém nabourávají do cizích profilů. Z nich pak oslovují jejich přátele a žádají je o telefonní čísla. Konverzaci pak rozvíjí a dožadují se pomoci ve smyšlených soutěžích, kdy pro účast v nich je třeba zaslat autorizační kódy. To se však může zle prodražit.
Nejprve se neznámý pachatel nabourá do profilu na sociálních sítí a poté jedná jménem skutečného uživatele. Následně osloví seznam přátel přes aplikaci, která slouží ke komunikaci mezi uživateli. Žádá po nich jejich telefonní číslo. Naprostá většina oslovených telefonní číslo svému domnělému příteli bezmyšlenkovitě odešle. V konverzaci pachatel pokračuje dál pod smyšlenou legendou, že právě probíhá soutěž, například o dovolenou nebo večeři a na telefonní číslo přijdou zadávací kódy, které jsou potřeba zaslat zpět.
K podvodům na sociálních sítí dochází, pokud si na nich lidé vytvoří falešné účty nebo se nabourají do existujících účtů či stránek, které jste označili „To se mi líbí“. Pomocí falešných nebo napadených účtů vás podvodníci pokouší oklamat, abyste jim poslali peníze nebo osobní údaje.
Lidé jsou bohužel stále nepoučitelní.
Policisté z obvodního oddělení v Nové Pace v současné době prověřují obdobné případy, kdy evidují již deset poškozených. Dosud neznámý pachatel prostřednictvím aplikace Messenger zaslal zprávu poškozené ženě poté, co si založil shodný účet jako její kamarádka. Podvodník ji žádal o sdělení jejího mobilního telefonního čísla. Žena v domnění, že se jedná o její skutečnou kamarádku, své telefonní číslo na falešný profil poslala. Následně ji požádal o přeposílání PIN kódů potřebných pro platby, které jí budou doručovány na její mobilní telefonní číslo. Žena v domnění, že takto své kamarádce vypomůže, postupně poslala celkem patnáct PIN kódů.
Není bohužel výjimkou, že obětí sami dobrovolně zasílají fotografie přední i zadní strany jejich platebních karet.