Po značkových hodinkách zatoužil šestačtyřicetiletý muž z Brněnska. Vyhledal na internetu inzerát, v němž prodejce vysněný model hodinek nabízel prostřednictvím specializovaného prodejního portálu za zajímavou cenu. Poměrně rychle se v elektronické komunikaci dohodli na podmínkách obchodu. Kupující uhradil téměř sto tisíc korun a sledoval, jak ze Španělska míří balíček na jeho adresu.
Když zásilka dorazila a rozbalil ji, jen zíral. Namísto hodinek v ní byly pouze tři svíce.
Podobnou částku ztratil jedenašedesátiletý muž z Vyškovska. Na inzertním portále nabídl k prodeji sadu pneumatik. S poměrně velmi rychle reagujícím kupujícím se dohodli a ten nabídl doručení zboží přes zásilkovou službu. Zároveň poslal odkaz s formulářem, který prodávající podle pokynů vyplnil a přihlásil se do svého internetového bankovnictví.
V následujících hodinách pak namísto převodu dohodnutých dvou tisíc korun zmizelo z jeho konta v několika transakcích skoro sto tisíc korun.