Posádka Airbusu A350 španělské společnosti, letící z Vietnamu do Prahy, hlásila v pátek večer problém s tlakem v pneumatikách. Protože panovala obava, že by mohly být pneumatiky poškozeny, byla celá situace řešena nejen s řízením letového provozu, ale také s ruzyňským Letištěm Václava Havla. Na palubě letadla mělo být něco okolo 400 lidí.
Vzhledem k tomu, že by pro takové nouzové přistání bylo potřeba vylétat palivo, bylo zbytečné přistávat v Asii a posádka se rozhodla pro přistání v Praze, kdy letadlo palivo cestou spálilo.
Na Ruzyni byla mezitím vyhlášena plná pohotovost. Letištní hasiči zamířili s letištními speciály Panther, ale také s dalšími cisternami, či technickými automobily na letištní plochu. Poplach byl dle plánu vyhlášen jednotkám HZS Praha na pěti stanicích, a to na Centrále, na Petřinách, v Holešovicích, na Smíchově a v Radotíně.
O události byly informovány záchranné služby, konkrétně ZZS HMP a Záchranná služba ASČR. Pražští záchranáři na místo vyslali dvě posádky RZP, posádku s lékařem, pohotovostního manažera, inspektora a dva velkokapacitní speciály Fénix a Golem.
Záchranáři z ASČR požádali o součinnost své kolegy, kteří byli ve volnu, a kteří urychleně dorazili na základnu. Celkem od nich na letiště vyrazilo 13 posádek RZP, dva inspektoři provozu a další lidé z řad vedení této záchranné služby.
Pražští hasiči a posádky přijíždějících záchranářů se seřadili na seřadišti u centrální stanice letištních hasičů, tedy tak, jak je to v podobných situacích běžné.
Letadlo v pořádku dosedlo na přistávací dráhu a za asistence letištních hasičů dojelo až na její konec. Záchranáři nemuseli nikoho ošetřovat, celá událost se obešla bez jakýchkoliv problémů. Pohotovost mohla být následně ukončena.
Na obdobné situace jsou pravidelně školeni a cvičeni jak lidé z posádky letadel, tak všechny přítomné záchranné složky.