Ve čtvrtek se na olomoucké policisty obrátila 36letá žena, která se stala obětí podvodníka. Poškozenou telefonicky kontaktoval dosud neznámý pachatel, který se představil jako kriminalista. Ženě tvrdil, že si jejím jménem chtěl vzít nějaký muž úvěr. Pachatel jí dokonce přes WhatsApp zaslal fotografii služebního průkazu (ten byl samozřejmě falešný).
Následně ji odkázal na pracovníka České národní banky, který ženu vzápětí kontaktoval. S domnělým pracovníkem komunikovala prostřednictvím videohovoru. Poškozená na jeho pokyn spustila sdílení obrazovky a přihlásila se do internetového bankovnictví. Pod legendou záchrany finančních prostředků ji přiměl k přeposlání peněz ze svého účtu na jiný bankovní účet.
Žena tak v několika transakcích přeposlala částky v celkové výši 344 tisíc korun. Pachatel následně na ženu naléhal, aby se přihlásila i do bankovnictví další banky, u které má účet. Požadoval po ní, aby si zažádala o půjčku a tuto následně vybrala. Takové jednání už ženě začalo být podezřelé, hovor ukončila a obrátila se na obě své banky.
Případ policisté prověřují pro podezření ze spáchání přečinu podvod. V případě dopadení, prokázání viny a odsouzení hrozí pachateli v krajním případě až pět let za mřížemi.
Internetoví podvodníci vystavují oběti časovému presu a obavě, že přijdou o své peníze. Policie ani banka takovým způsobem nekomunikuje a nikdy nepožaduje přeposílání či vkládání peněz na jiné účty.
V případě, že přijmete hovor, který se Vás snaží přesvědčit o napadeném účtu, raději telefonát ukončete a ihned kontaktujte oficiální infolinku své banky nebo navštivte bankovní pobočku.