Padesátileté ženě ze Znojemska zazvonil telefon, a když hovor přijala, představil se jí bankéř České spořitelny. Sdělil, že si zažádala o půjčku ve výši 200 tisíc korun.
To ovšem paní důrazně popřela. Pokud si prý o půjčku ona sama nežádala, jsou tedy všechny její úspory v ohrožení, a nyní musí urychleně peníze vybrat a převést na jiný účet.
Vystrašená žena pak postupovala přesně podle jeho instrukcí. Jela do Brna a ze svého účtu vybrala téměř 90 000,- korun. Na jiném místě v Brně pak měla vyhledat bankomat pod názvem bitcoinmat a tam hotovost vložit.
To, že není něco v pořádku, si uvědomila tehdy, až si po vložení peněz přečetla vydanou stvrzenku. Na lístku bylo totiž uvedeno: „Doklad – nákup kryptoměny“. Ihned se snažila kontaktovat údajného bankéře, ale číslo bylo již navždy nedostupné. Teprve potom volala na policii.
V souvislosti s tímto neuvěřitelným případem všechny důrazně upozorňujeme, že žádná banka nepostupuje tímto způsobem. A pokud máte jakékoli pochybnosti, dostavte se do banky osobně a vše řešte se skutečným zaměstnancem banky a ne s neznámým člověkem po telefonu. Buďte obezřetní a nedávejte podvodníkům a zlodějům šanci.