Kromě jiných sofistikovaných podvodů prostřednictvím sociálních sítí se opět začaly množit podvody, které se týkají doručení balíčků, zejména od největšího doručovatele zásilek v České republice. Protože zanedlouho začnou předvánoční nákupy, může se to stát i vám. Dejte pozor, jaké odkazy v emailu nebo zprávě otevíráte.
V minulém týdnu přišly ženě ze Zlínska během jednoho dopoledne hned dvě sms zprávy, které vypadaly, že jsou zaslané od České pošty a informovaly ženu, že jí nemůže být doručen balíček z důvodu chybějících údajů.
Následoval odkaz na údajné stránky dopravce. Žena bohužel právě v tu dobu balíček očekávala, proto se prostřednictvím zaslaného odkazu dostala na údajné stránky České pošty a vyplnila „potřebné“ údaje, což byly údaje k platební kartě. Následující ráno jí nepřišel balíček, nýbrž informace o tom, že jí z účtu někdo odčerpal ve čtyřech platbách více než 37 tisíc korun.
Jak podvod poznat?
1. Základním varovným signálem je, že žádný balíček nečekáte.
2. Pokud ano, zkontrolujte adresu odesilatele zprávy. Podvodné zprávy přichází z nesmyslných a neznámých adres.
3. Dalším varovným příznakem je text této zprávy, často v ní bývají překlepy nebo chyby.
4. Nakonec zkontrolujte odkaz, přes který máte pokračovat na údajné stránky České pošty. Ta používá domény: ceskaposta.cz nebo cpost.cz.
5. Pokud si nebudete jistí, jednoduše si zaslanou informaci ověřte právě u dopravce.