Policisté obsluhující linku tísňového volání přijímají denně stovky oznámení. Ve čtvrtek však operační důstojník na lince 158 přijal hovor, který byl odlišný od ostatních.
Na druhém konci byla 92letá žena z Frýdlantu nad Ostravicí, která chtěla poděkovat policistům za záchranu.
Ale pojďme na začátek. Minulou sobotu ráno jsme přijali oznámení od vnučky, která slyší za dveřmi bytu svoji babičku volat o pomoc. Policisté z obvodního oddělení Frýdlant nad Ostravicí vyrazili neprodleně na místo, kde byli do 4 minut od oznámení. Vnučka jim sdělila, že přijela za svou babičkou, avšak nemá klíče od jejího bytu. Za dveřmi bylo slyšet její volání o pomoc. Policisté následně zjistili, že by klíče mohla mít sousedka, což se potvrdilo a dveře od bytu tak bez poškození odemkli.
Seniorku nalezli ležící ve vaně, ze které jí opatrně pomohli ven. Naštěstí neutrpěla vážnější zranění a nežádala ani přivolání zdravotnické záchranné služby, policisté jí tedy předali do péče vnučce. Mužům zákona sdělila, že vzhledem ke své snížené pohyblivosti předchozí den večer, když se šla koupat, upadla a nebyla schopna sama vstát. Ve vaně tak strávila dlouhých 15 hodin až do rána, kdy její volání za dveřmi slyšela vnučka, která přivolala pomoc.
O několik dní později se seniorka rozhodla, že zavolá na linku 158, aby poděkovala policistům za záchranu a hlavně jejich profesionální i lidský přístup. Přestože i takovéto zákroky patří k běžné činnosti policistů, poděkování, které neslýcháme tak často, si nesmírně vážíme. Pro policisty je každé „díky“ motivací pro výkon jejich poslání, tedy „pomáhat a chránit“.