V pátek, kolem 11:30 hodin, přijížděla nákladní vlaková souprava do železniční stanice Hustopeče nad Bečvou, a to ze směru od Valašského Meziříčí. Při průjezdu návěstidlem a kolejovou výhybkou poblíž budovy železniční stanice Hustopeče nad Bečvou došlo, z doposud nezjištěných příčin, k odpojení lokomotivy od zbytku vlakové soupravy sestávající ze 17 vagonů – cisternové vozy, ve kterých byla převážená látka benzen v množství 1 024 550 kg.
Vlivem toho došlo k vykolejení části vlakové soupravy v místě železniční tratě mezi kilometrovníkem 15,8 až 16,3 a následnému vznícení převážené látky z dosud nezjištěných příčin.
Požárem bylo zasaženo minimálně 14 vagonů vlakové soupravy. Požár zasáhl i drážní zařízení pro provoz železniční tratě a část přilehlého okolí.
Lokomotiva nebyla požárem zasažena, dojela na nástupiště na třetí kolej od budovy železniční stanice Hustopeče nad Bečvou, kde zastavila. Škoda byla předběžně odhadnuta ve výši 120 milionů korun.
V současné době byly zahájeny úkony trestního řízení pro podezření z trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti, nicméně právní kvalifikace se může dle dalších zjištěných okolností rozšířit o další trestné činy.
V současné době má Policie ČR na místě hlídky, které střeží místo požářiště, zajišťují bezpečnost a úzce spolupracují s dalšími složkami IZS. Samotné ohledání místa proběhne jakmile to okolnosti dovolí.

V Hustopečích nad Bečvou vykolejil nákladní vlak převážející benzol. Po nehodě došlo k požáru
Zpráva HZS Olomouckého kraje k události (Lucie Balážová):
Ve zvláštním stupni požárního poplachu zasahovalo v pátek po poledni 38 jednotek hasičů na železniční trati u Hustopečí nad Bečvou na Přerovsku. Došlo zde k vykolejení vlaku, který přepravoval cisterny s benzenem. Jde o nebezpečnou látku, která po kolizi začala hořet. Zasaženo požárem bylo 15 ze 17 vagónů.
Událost byla nahlášena na operační středisko v 11:39, následně byly ihned na místo vyslány síly a prostředky a v krátkém čase byly postupně vyhlášeny všechny stupně požárního poplachu. Zřízen byl štáb velitele zásahu a místo bylo rozděleno na šest požárních úseků. Neprodleně byly informovány všechny dotčené orgány, vedení zasažených obcí a obyvatelstvo formou SMS.
Na místě zasahovalo 38 profesionálních a dobrovolných jednotek z HZS Olomouckého, Moravskoslezského, Zlínského a Jihomoravského kraje, drážní hasiči a povolány byly i posily ze Slovenska, konkrétně dvě velkokapacitní cisterny a hasicí robot. Využili jsme také vrtulník PČR s posádkou jihomoravských hasičů, který hasil pomocí bambivaku.
Požár jsme likvidovali s využitím hasební vody a těžké pěny. Zároveň jsme chránili životní prostředí, aby chemikálie nekontaminovala vodní zdroje. Celkově jsme na místě využili 60 kusů techniky, především velkokapacitní cisterny a naše kontejnerové speciály.
K průzkumu a monitoringu byly využity čtyři drony, které díky termovizi využilo velení a štáb velitele zásahu k určení rozsahu požáru a jeho vývoje. Podporu veliteli zásahu zajišťoval tým dokumentace MV-GŘ HZS ČR. Chemická laboratoř z Frenštátu pod Radhoštěm monitorovala koncentrace zplodin a nebezpečných látek v okolí. V ovzduší nebyly během dne naměřeny nadlimitní hodnoty.
V pátek večer došlo k redukci jednotek, ovšem i během noci zásah pokračoval. V sobotu se pak předpokládá, že se po uhašení požáru začne s přečerpáním zbylé chemikálie do náhradních vagónů. Budeme spolupracovat s hasiči SŽ.
V souvislosti se životním prostředí budeme dále vše konzultovat s ČIŽP, vodoprávním úřadem ORP i s Povodím Moravy tak, aby bylo co nejméně poškozeno životní prostředí.