Ve středu ráno, krátce po půl osmé, minul osobní vlak, jedoucí z pražských Čakovic na Masarykovo nádraží, vjezdové návěstidlo s návěstí zakazující jízdu. Poblíž Čuprovy ulice, u železniční odbočky Balabenka, narazil zezadu do stojícího osobního vlaku, který původně jel na trase z Milovic na Masarykovo nádraží. Prvotní hlášení na tísňových linkách hovořila o srážce dvou vlaků s větším počtem zraněných.
Vzhledem k tomu, že situace vypadala opravdu dramaticky, bylo na místo vysláno velké množství sil a prostředků. Pražští hasiči na místo vyslali jednotky z několika stanic, včetně čtyř vozů s výškovou technikou, jeřábu a dalších. Hasiči Správy železnic na místo rovněž vyslali několik vozů, včetně vyprošťovacího speciálu.
Za Policii ČR na místo vyrazily nejbližší dostupné hlídky, včetně prvosledových, včetně dopravních policistů, na místo zamířil velitel policie z PMJ Praha a do terénu vyrazilo také množství kriminalistů. Všichni s jediným cílem – co nejdříve pomoci všem zraněným.
Záchranná služba vyhlásila traumaplán a na místo vyslala několik posádek RZP, dvě lékařské posádky, Inspektora, či velkokapacitní speciál Fénix.
Vzhledem k tomu, že k nehodě došlo poblíž mostu nad Čuprovou ulicí, ustavili hasiči tři kusy výškové techniky tak, aby zajistili transport pacientů dolů na silnici, kde se již seřadily sanitky.
Záchranáři všechny zraněné roztřídili a označili. Následně je rozváželi do nemocnic. „Přímo na místě nehody jsme ošetřili a následně převezli do nemocnic 25 lidí. Všichni utrpěli buď lehká, či středně těžká zranění. Dalších 10 lidí jsme ošetřili a následně převezli do nemocnic z nádraží Vysočany,“ uvedla mluvčí záchranářů Jana Poštová.
Na nádraží do Vysočan přepravil cestující z místa nehody náhradní vlak. Celou událost ze vzduchu monitoroval vrtulník Letecké služby Policie ČR.
Na místo události se dostavil také řídící důstojník HZS Praha, ředitel HZS Praha, náměstci ředitele a mnoho dalších. Přítomen byl rovněž ministr dopravy Martin Kupka.
Po dobu zásahu složek IZS byla obousměrně uzavřena Čuprova ulice.
„Škody na místě mimořádné události byly odhadnuty na 31 milionů korun. Na místě mimořádné události šetří příčiny a okolnosti jejího vzniku čtyři inspektoři Drážní inspekce, která zahájila vlastní šetření této mimořádné události včetně zpracování závěrečné zprávy,“ uvedla Drážní inspekce.
Policisté šetřením na místě zjistili, že strojvedoucí stojícího vlaku je pod vlivem alkoholu. Po nehodě měl pozitivní dechovou zkoušku a byl proto převezen na vyšetření spojené s odběrem krve. Strojvedoucí druhého vlaku, který do něj zezadu narazil, byl podle prvotních informací v zácviku.
„Věc budeme prověřovat pro podezření z trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti,“ řekl policejní mluvčí Jan Daněk.