Jízda devětadvacetiletého řidiče skončila dne 30. září 2020 krátce před půl jedenáctou večer nárazem do stromu. Za volantem osobního vozu BMW seděl muž, který v Hradci Králové na křižovatce ul. Brněnská a Husova zřejmě nepřizpůsobil rychlost své jízdy a dostal smyk. Při snaze vyrovnat řízení následně najel na pravou krajnici a dále na travnatý svah, kde ukončil svoji jízdu nárazem do stromu.
Přivolaní policisté na místě provedli dechovou zkoušku, která byla negativní. Na vozidle vznikla hmotná škoda ve výši zhruba 10 tisíc korun.
Veškeré okolnosti dopravní nehody jsou v šetření dopravních policistů.
O tom, jak zrádná a nebezpečná může být v současné době vlivem povětrnostních vlivů namrzlá vozovka, se může přesvědčit v posledních dnech každý. Smyk dokáže potrápit řidiče začátečníka, jako profesionála. A můžete ho dostat, jak na namrzlé vozovce, tak na mokré. Proto současně policisté připomínají, jak ho zvládnout.
Obecně lze použít pravidlo: nebrzdit, vyšlápnout spojku a vyrovnávat jízdu volantem.
Je ale také dobré vědět, jaký náhon vozidlo má. Jiný smyk dostane automobil s předním náhonem a jiný smyk bude řešit řidič s náhonem zadním. Většina odborníků se ale přiklání k všeobecnému pravidlu. Brzdit se má před zatáčkou, v ní už ne. Do zatáčky se tedy vjíždí pomalu, projíždí se při pravém okraji silnice a dokončí se výjezd. Při smyku, ať už přední nebo zadní nápravy, se doporučuje okamžitě ubrat plyn a nebrzdit. Se zablokovanými koly se automobil hůře ovládá. Výhodu má řidič, který má svůj dopravní prostředek vybaven ABS (antiblokovacím systémem brzd), ESP (elektronickou stabilizací podvozku) nebo TCS (protiskluzovým systémem kol).