V neděli 27. ledna vykonávala policejní hlídka z dálničního oddělení Velký Beranov v rámci běžného výkonu služby dohled nad bezpečností a plynulostí silničního provozu se služebním vozidlem Škoda Superb v civilním provedení. Krátce po poledni na 147. kilometru ve směru jízdy na Prahu projelo kolem hlídky osobní motorové vozidlo Mercedes Benz C200 s českou registrační značkou.
Vozidlo projelo vysokou rychlostí, a proto policisté u tohoto osobního vozidla provedli měření rychlosti služebním záznamovým zařízením. Vozidlu, za jehož volantem seděla žena, naměřili velmi vysokou rychlost, která výrazně překračovala nejvyšší povolenou rychlost na dálnici. Naměřená výsledná rychlost vozidla činila 202 kilometrů v hodině v úseku, kde je povolena nejvyšší rychlost 130 kilometrů v hodině.
Dálnici D1 na Benešovsku obousměrně uzavřela hromadná nehoda
Policisté tento přestupek chtěli s řidičkou vyřešit, proto ji bezpečným způsobem dali pokyn k zastavení a navedli její vozidlo mimo těleso dálnice na dálniční odpočívku na 137. kilometru ve směru jízdy na Prahu. Policisté vyzvali řidičku k předložení dokladů potřebných pro provoz a řízení vozidla. Kontrola dokladů byla bez závad. Policisté provedli u šestačtyřicetileté řidičky dechovou zkoušku na přítomnost alkoholu v dechu, jejíž výsledek byl negativní.
Středočeští celníci objevili na dálnici D1 imigranta, prý šel pěšky z Belgie do Anglie
Jelikož se v případě zjištěného přestupku jednalo o překročení nejvyšší dovolené rychlosti mimo obec o 50 km/h a více, nebylo možné tento přestupek vyřešit na místě v příkazním řízení. Přestupek policisté zadokumentovali a s řidičkou na místě sepsali oznámení přestupku. Ve vozidle v době silniční kontroly cestoval s řidičkou ještě nezletilý spolujezdec. Přestupek, kterého se žena dopustila, policisté předají k vyřešení do správního řízení příslušnému správnímu orgánu.
Po srážce dvou nákladních aut na D1 začalo jedno z nich hořet, řidiče vytáhl ven policista z DO Mirošovice
Tak vysoká rychlost na dálnici D1 a navíc v zimním období, kdy jsou zhoršení klimatické podmínky, je ze strany řidičů velkým hazardem. Při vysoké rychlosti vozidla je vždy velice obtížné dokázat adekvátně zareagovat na vzniklé nenadálé situace, kdy se mohou zejména v zimě velice rychle změnit klimatické podmínky, může se zhoršit sjízdnost dálnice, případně se může nečekaně objevit překážka na dálnici v podobě porouchaného nebo pomalu jedoucího vozidla. Při rychlosti překračující 200 kilometrů v hodině by byla jakékoliv adekvátní a účinná reakce na tyto nenadálé situace téměř nemožná.