Lákavý internetový inzerát na velmi zajímavé investování upoutal třiačtyřicetiletého muže ze Znojemska. Kontaktoval tedy firmu, jejíž bankéři ochotně spolupracovali a poradili. Založil si obchodní účet, na nějž s vidinou rychlého zbohatnutí postupně vkládal nemalé částky. Během necelého měsíce odeslal na zahraniční účty, případně do kryptoměnových peněženek, více než osm set tisíc korun.
Pro další fungování účtu bylo nutné zaplatit poplatek a investovat další stotisícovou částku. To muž odmítl. Jeho účet se stal obratem nepřístupný a bankéři přestali komunikovat. Muž záhy pochopil, že se stal obětí podvodu.
Výrazně menší škodu hlásí o čtyři roky starší žena ze stejného regionu. Ta chtěla prostřednictvím inzertního portálu prodat stojan na noty. O zboží obratem projevil zájem kupující, který akceptoval cenu a nabídl dokončení obchodu prostřednictvím kurýrní služby. Žena vyplnila do zaslaného odkazu požadované údaje a přihlásila se do svého internetového bankovnictví.
Následně potvrdila i údajný příjem peněz. Při kontrole účtu ale zjistila, že jí na kontě namísto příchozích čtyř stovek za stojan zmizelo skoro dvacet tisíc korun.