Mladoboleslavská Škoda Auto oficiálně představila model Kodiaq v provedení pro rendez-vous systém zdravotnických záchranných služeb.
Demonstrační vůz byl přestavěn firmou FD Servis a vychází z předchozího modelu Yeti. Úprava na záchranářskou verzi trvá zhruba tři týdny. Vozidlo dostane oproti sériovému provedení potřebnou výstražnou techniku, v tomto konkrétním případě vše od Whelena. Na střeše je rampa Legacy, zvuk vysílá 100 W reproduktor, po autě pak dostatečné množství dalších modrých LED světel.

Pražští záchranáři si u Pražského Hradu převzali nové sanitky
V rámci úpravy je vestavěn výsuvný úložný prostor pro zdravotnické vybavení v kufru vozu. Ten je vyroben ze stavebnice Sortimo, kterou FD Servis používá pro stavbu sanitek. V kufru je navíc také druhý akumulátor o kapacitě 70Ah, určený pro napájení zdravotnické výbavy a ostatních přídavných zařízení tak, aby nedocházelo ke zbytečnému zatížení vozové autobaterie. Druhý elektrický okruh má kromě zmíněných také další důležitou funkci. Zajišťuje totiž předehřívání oleje, jehož teplota je tak udržována na zhruba 60°C, čímž se zabrání studeným startům, které přecházejí do plné zátěže a ničí tak motory vozidel složek IZS. Kodiaq má na boku rovněž zásuvku pro externí napojení na zdroj elektrické energie s automatickým vystřelením zapojené zásuvky, jako mají např. nové sanitky pražské ZZS.

Vozový park středočeských záchranářů posílí tři vozy RV a nové mobilní operační středisko
Představený demonstrační automobil tak nastiňuje, jak by mohla následně vypadat běžná záchranářská varianta. Otázkou je, zdali by vozy pro ZZS měly to nejlepší, co automobilka nabízí a pochopitelně namontovala do tohoto předváděcího speciálu, protože o všem dnes rozhoduje cena. Nechme se překvapit, u které krajské záchranky se Kodiaq objeví jako první.
Za text k samotnému vozidlu děkujeme serveru ModráHvězdaŽivota.cz