Výmluvnost a především vytrvalost přinesla internetovým podvodníkům vcelku zajímavý zisk. Dvaačtyřicetiletého muže z Hodonínska telefonicky kontaktoval podvodník, který se představil jako pracovník jeho banky. Poškozenému namluvil, že si neznámá osoba požádala na jeho jméno o čtvrtmiliónový úvěr. Ve skoro dvouhodinovém hovoru spolu s dalším komplicem trpělivě poškozeného navedli k několika transakcím. Zmanipulovaný muž tak postupně poslal ze svých účtů na několik údajně zabezpečených kont více než tři sta tisíc korun.
Prakticky stejnou dobu strávil v telefonickém hovoru s podvodníky dvaadvacetiletý muž ze Znojemska. Toho kontaktovala špatně česky hovořící žena a namluvila mu, že na jeho kryptoměnovém účtu získal na úrocích padesát tisíc korun. Muži nebylo vůbec podezřelé, že na jeho dříve založeném kontu nebyly poměrně dlouhou dobu prakticky žádné prostředky.
K zisku zajímavé a především nečekané částky si prostřednictvím zaslaného odkazu do počítače nainstaloval speciální program. Potom se podle instrukcí přihlašoval do svého bankovnictví a potvrzoval transakce. Přitom mu nebylo podezřelé, že se jeho počítač chová nestandardně a téměř nebylo možné jej ovládat.
Po kontrole účtu přes mobilní bankovnictví zjistil podezřelé transakce. Komunikaci tedy ukončil. Pohotová reakce muže s největší pravděpodobností uchránila od výrazné ztráty. I tak přišel o skoro třicet tisíc korun.