V pátek 17. února dopoledne telefonicky kontaktoval 42letou Olomoučanku jí neznámý muž, výrazně hovořící cizím přízvukem, který se jí představil jako pracovník banky.
Během hovoru ji informoval, že patrně došlo k napadení jejího účtu. Následně přijala hovor od údajného bezpečnostního technika banky, který jí sdělil, že jí situaci pomůže vyřešit. Důvěřivé ženě uvedl, že musí dojít k převodu peněz na rezervní a bezpečný účet banky.
Podle instrukcí se proto žena ihned vydala do olomouckého nákupního centra, zde zamířila k bankomatu, a ze svého účtu postupně vybrala celkem přes 260 000 korun. Poté se přemístila k bitcoinmatu, do kterého celou hotovost pod přijatými QR kódy vložila.
Podvodníci ženu přesvědčili, aby si zažádala o úvěr. Na pobočce banky se dozvěděla, že by měla možnost získat úvěr do výše jednoho milionu korun. Od dalšího neštěstí ji zachránila porucha centrálního registru, přes který si banka nemohla ověřit její bonitu.
Následující den se žena s podezřením, že se stala obětí podvodníků, obrátila na policisty. Ti zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvodu, na který trestní zákoník ukládá trest odnětí svobody na jeden rok až pět let nebo peněžitý trest.
Nereagujte na telefonní hovory, emaily ani zprávy, ve kterých se Vás snaží bankovní úředník či policista vmanipulovat do situace, že jsou Vaše finanční prostředky v ohrožení a jediná cesta k jejich záchraně je vklad do bitcoinmatu. Pamatujte, že bitcoinmat není bezpečná úschovna žádné banky!!