Během minulého týdne kontaktovala 68letou Olomoučanku neznámá žena, která se představila jako pracovnice České národní banky. Během hovoru jí volající sdělila, že z důvodu podezřelých transakcí v cizí měně byli nuceni provést blokaci jejího účtu.
Pod legendou nápravy vzniklého problému instruovala ženu k provedení několika kroků na počítači a poté ji navedla, aby se přihlásila do internetového bankovnictví. Po úspěšném přihlášení jí sdělila, aby na počítač nesahala, že bude docházet k opravě nastavení jejího účtu. Krátce nato důvěřivá žena obdržela několik SMS zpráv s ověřovacími kódy, které dle instrukcí údajné bankovní pracovnice postupně zadala do internetového bankovnictví. Po zapsání posledního kódu došlo z nenadání k vypnutí počítače.
Seniorce celá situace nepřipadala nijak podezřelá, a proto se do svého bankovnictví nepokoušela opětovně přihlásit. Nemilé zjištění však na sebe nenechalo dlouho čekat. Následující den si šla vyzvednout balík, za který platila kartou. Z důvodu, že jí byla platba zamítnuta, se obrátila na svoji banku, ve které zjistila, že jí z konta zmizelo téměř čtvrt milionu korun.
Kriminalisté zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání zločinu neoprávněného opatření, padělání a pozměnění platebního prostředku a přečinu podvodu. V případě dopadení, prokázání viny a odsouzení hrozí pachateli trest odnětí svobody na tři léta až osm let.