Koncem března se na jesenické kriminalisty obrátila 60letá žena, která se stala obětí „falešného bankéře“. Oznamovatelku telefonicky kontaktoval dosud neznámý pachatel vystupující jako pracovník banky. Ten chtěl s poškozenou dořešit žádost o úvěr na její jméno. Jelikož si žena žádnou půjčku nezřizovala, podvodník ji přesvědčil, že muselo dojít ke zneužití její identity.
Záhy se jí ozvala další údajná pracovnice banky s nabídkou záchrany peněz. Poškozené dala na výběr. Buď se jí zamrazí účet, ale to by mohlo trvat několik měsíců až let, nebo má peníze přeposlat na bezpečné účty u České národní banky, kde je bude mít ihned k dispozici.
Žena tak v domnění, že své finance zachraňuje, přeposlala v několika transakcích částky v celkové výši téměř 1,9 milionu korun.
Ve věci jsme zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu podvod. V případě dopadení, prokázání viny a odsouzení hrozí pachateli v krajním případě až osm let za mřížemi.
Internetoví podvodníci vystavují oběti časovému presu a obavě, že přijdou o své peníze. Banka se svými klienty takovým způsobem nekomunikuje a nikdy po nich nepožaduje přeposílání či vkládání peněz na jiné účty.
V případě, že přijmete hovor od údajného bankovního pracovníka, který se Vás snaží přesvědčit o záchraně Vašich peněz, raději telefonát ukončete a ihned kontaktujte oficiální infolinku dané banky nebo navštivte bankovní pobočku.