Na olomoucké kriminalisty se obrátila 33letá žena, která se stala obětí „falešného bankéře“. Poškozenou telefonicky kontaktoval dosud neznámý pachatel vystupující jako pracovník banky. Ten jí tvrdil, že má u nich schválený úvěr ve výši 250 tisíc korun. Žena si však žádnou půjčku nezřizovala, navíc volajícímu uvedla, že má bankovní účet jinde.
Proto se s ní následně spojil údajný pracovník její banky, který ženu přesvědčil, ať si založí tzv. rezervní účet u České národní banky. Jelikož nic nenasvědčovalo protiprávnímu jednání, souhlasila. Na stránkách tvářících se jako ty České národní banky si založila účet, na který převedla částku ve výši 125 tisíc korun. Že se stala obětí podvodu, zjistila pozdě. Její banka již transakce nebyla schopná zastavit.
Ve věci policisté zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvod. V případě dopadení, prokázání viny a odsouzení hrozí pachateli v krajním případě až pět let za mřížemi.
Internetoví podvodníci vystavují oběti časovému presu a obavě, že přijdou o své peníze. Banka se svými klienty takovým způsobem nekomunikuje a nikdy po nich nepožaduje přeposílání či vkládání peněz na jiné účty.
V případě, že přijmete hovor od údajného bankovního pracovníka, který se Vás snaží přesvědčit o napadeném účtu nebo požaduje přeposlání peněz na jiný účet, raději telefonát ukončete a ihned kontaktujte oficiální infolinku své banky nebo navštivte bankovní pobočku.