O tom, kdy a jak používat linky tísňového volání jednotlivých složek integrovaného záchranného systému, se učí už děti na základních školách. Jak je vidět, ne každému dospělému člověku utkví základní pravidla v paměti.
V minulém týdnu v jediném dnu volala jednačtyřicetiletá žena z Otrokovic celkem 15 x na linku tísňového volání policie a 6 x na linku tísňového volání zdravotnické záchranné služby s různými nesmyslnými informacemi.
Například potřebovala policistům sdělit, kolik peněz ji stál pohřeb nebo ji zajímalo, zda mají policisté rádi bílé maso. Po upozornění operačního důstojníka, že se v těchto případech nejedná o tísňové volání, se většinou žena stala agresivní a útočila na policisty různými vulgarismy.
Po několikátém bezdůvodném volání vyslal operační důstojník do jejího místa bydliště hlídku policistů z Otrokovic.
Žena policistům sdělila, že vaří polévku a že má zlomené všechny končetiny. Na první pohled zraněná nebyla, nicméně policisté tušili, že je v patnáct hodin odpoledne silně pod vlivem alkoholu. Nemýlili se. Dechová zkouška u ní ukázala hodnotu 2,46 promile alkoholu.
Aby policisté zamezili neustálému blokování tísňových linek, ženu zajistili a po prohlídce lékařem převezli do protialkoholní záchytné stanice. Za přestupek na úseku zákona o elektronických komunikacích jí ve správním řízení hrozí pokuta až do výše 200 tisíc korun.